Noise editor design your own materials

Noise editor design your own materials

Bilderna i det förra inlägget skapades med detta verktyg. Jag använder höjdkartan för att skapa en normal karta med en utmärkt klass som heter SphericalDispToNormConverter. Så eftersom jag nu har en höjdkarta och en normal karta kan Away3D göra resten. Materialet som används i detta exempel är PhongMultiPassMaterial. När ”förskjutningskartan” är inaktiverad används ett enkelt BitmapMaterial. away3D-teamet har verkligen gjort ett bra jobb med pixelbender-materialen.

Noise editor design your own materials JS

Bland inställningarna kan man välja mellan ett vanligt perlinljud eller ett räfflat. Du kommer att märka att skillnaden är ganska så stor. Kolla också in de olika förinställningarna.

Upplösningen på höjdkartan är 400×200, men nedskalad i användargränssnittet. Heightmap-generationen är ganska så tung för processorn, så välj webbläsare med omsorg och håll dig borta från buggiga.

Vad tror du? Är det dags för ett generativt materialbibliotek för Away3D?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.