City

Brick street view

Karta För att få kartan att se ut som en gigantisk bottenplatta användS ett rutat transparent texturöverlägg. När du flyttar mitten av kartan så uppdateras lagrets bakgrundsposition för att matcha kartans rörelse. När du zoomar in i på den så ändras storleken på bakgrunden. Utöver det läggs det först en gradientfyllning för lite glans, och sedan ”tree js” lagret ovanpå. Detta innehåller några träd och buskar, och även landmärken på

City demo

Tja, vad jag just har förklarat hittills så är det vad vi slutade med att göra i projektet, grafikmässigt. För att komma till den punkten var processen, som alltid, full av iterationer och förändringar, försök och framför allt misstag. När vi startade projektet så baserades idén på rörelsespårning som ingångskontroll. Vi började utforska det som primär kontroll plus en sekundär kontroll med mus eller tangentbord. Vi fick rörelsespårningen att fungera

Webgl lathe workshop

Då och då fick man det där flödet av kreativitet och man jobbar med ett experiment lite längre än vanligt. Ett steg triggar nästa och så vidare. Jag får inte den känslan så ofta, men den här gången fick jag det. Det började med att experimentera med träd i papervision3D. När jag fick igång ett träd tänkte jag på att det skulle vara coolt att använda det i en skog.