Cubeslam Demos

Cubeslam Bob

Björnen Bob Han blev en irriterande vän under utvecklingen. Som hans lärare och tränare så är jag lite stolt över honom nu, när jag skriver detta så har över 2 miljoner spelare träffat honom. Han använder en blandning av morph-animationer (tomgång, blinkande, morph-frame-uttryck och triggade animationer) och transformationer (skakar, går ut, fokuserar eller följer bollen etc). Rendera flera mål Vissa av effekterna behövde fler renderingsmål. Ett renderingsmål är en duk

Cube slam behind the three scene

Cube Slam är ett onlinespel utformat, designat och byggt för Google Creative Lab som visar upp möjligheterna med WebRTC API på ett lekfullt sätt. North Kingdom, har tillsammans med Public Class och Dinahmoe format det kreativa konceptet, användarupplevelsen, teknisk inriktning, design, art direction och produktion. Det är ett Pong-liknande spel, tagit till nästa nivå. De lade till fysik, hinder, extrafunktioner och effekter. Men viktigast av allt, man kan bjuda in

Cubeslam demos Bob

Det nya Chrome-experimentet ”Cube Slam” är en påminnelse om det förflutna. Kalla det vad du vill, men Cube Slam är egentligen bara Pong. Det är förstås multiplayer om du så vill, men det  kan även spelas mot en björn som heter Bob. Den grova grafiken har en mycket ren, sentimental kvalitet. Naturligtvis är Chrome-experiment till för att testa nya coola funktioner, inte bara för att få oss att slösa bort

Cubeslam cpu 6

Prestanda var verkligen viktigt eftersom vi behövde göra plats för spelmotorn och speciellt webRTC-kodningen/avkodningen. Jag kan nämna några av de saker jag implementerade: Inaktiverad kantutjämning En uppenbar sådan. Denna parameter har kopplats på/av så många gånger under utvecklingen. Jag ville verkligen ha det aktiverat, eftersom de många raka linjerna som kvadratiska objekt skapar, ser ganska taggiga ut, speciellt med alla långsamma kamerarörelser. Men prestandan på långsammare maskiner fick oss att

Cubeslam motion 3

Cube slam ett ansikte mot ansikte ”pong”-inspirerat spel som du kan spela antingen mot en ai eller dina vänner var som helst i världen – genom att helt enkelt dela en unik länk. Huvudsyftet med att skapa cube slam var att visa världen förmågan hos webrtc som gör det möjligt för användare att kommunicera med ljud och video i webbläsaren Google Chrome. Utvecklarna var väldigt säkra på vad de ville

Cubeslam motion 2

Google har lanserat Chrome-experimentet Cube Slam, ett pongspel för att demonstrera webbläsarens videochattstöd via WebRTC. Google har lanserat ett Chrome-experiment som heter Cube Slam, en version av pong, som låter dig spela ansikte mot ansikte mot dina vänner oavsett var de är i världen. Det verkliga målet här är att demonstrera företagets webbläsarimplementering av WebRTC. För de som inte vet så  är WebRTC ett projekt med öppen källkod som låter

Cubeslam motion 1

Det första steget var att skapa en terräng att leka med. För det behövde jag en höjdkarta. Det finns många sätt att skapa dem, som ”The Diamond-Square Algorithm”, fraktaler, rita för hand eller till och med använda en verklig höjd från satellitdata. Men ett enkelt och vanligt sätt att få en procedurterräng är att använda Perlin-brus, en funktion inbyggd i Flash. Att generera en höjdkarta och tillämpa den på ett

Cubeslam cpu 5

Spegeleffekten använder också ett eget renderingsmål. Du kan prova effekten genom att trycka på ”M” i spelet. Scenen renderas till detta ett renderingsmål och sätts som en textur på ett plan som matchar skärmstorleken som vi kan animera. När övergången är klar är body-taggen utformad med en ”transform scaleX(-1)” och vi kan byta till vanligt renderingsläge igen. En bonus är att all html är inverterad också. Testa det, men det

Cubeslam cpu 3

Förra gången visade jag dig renderingsprocessen för himlen. Jag kommer nu att lägga till en enkel och vanlig atmosfärisk effekt, dimma. Det finns inga andra föremål än terrängen och himlen än, så det här inlägget är ganska så kort. Genom att lägga till en gradientfyllning till terrängstrukturen så får jag en väldigt enkel dimeffekt. Himlen och havet får en gradientfyllning baserat på dimfärgen och avståndet. Andra föremål, som vegetation, får

Cubeslam cpu 4

Chrome-experiment: Cube Slam låter dig spela mot dina vänner medan du ser dem. Föreställ dig att blanda det klassiska spelet Brick Breaker och fotboll. Det är ungefär vad du får med det nya spelet Cube Slam för Chrome. De nya Chrome-experimentet låter användare spela och se varandra oavsett var de befinner sig i världen. Man kan helt enkelt dela en länk med en vän och spelet är igång. Det finns

Cubeslam cpu 2

Cube Slam är ett roligt pongspel online som använder alla framsteg i den moderna webbarkitekturen (WebRTC-åtkomst till webbkameror och mikrofoner, anpassat webbljud-API, WebGL-acceleration, CSS3, Google Cloud-anslutning och öppen källkod för att utveckla) för att ge sina användare en upplevelse som de inte har lyckats få någon annanstans. Utmana helt enkelt din vän till spelet, och du kommer att transporteras in i den snyggt renderade 3D-världen som har en skärm med

Cubeslam cpu

Cube Slam är ett onlinespel som du kan spela gratis i moderna webbläsare.  Cube Slam är utvecklat med html5-teknik, och det är tillgängligt på PC och mobil. Du kan spela spelet gratis online på din dator, Android-enheter och även på din iPhone och iPad. Cube Slam är ett fantastiskt arkadspel som låter dig spela det klassiska arkadspelet pong! Du kan spela mot en vän med delad skärmkontroll eller mot en