Skull: 3D-tillgångar

Skull

Optimera arbetsflödet

En sak som kan vara riktigt repetitiv är att konvertera och ladda 3d-modeller. Det finns många sätt att göra detta på, men i den här installationen exporterade vi obj-filer från 3d Studio Max och konverterade dem med python-skriptet som är tillgängligt som ett fristående kommandoradsverktyg. Så för att göra livet enklare la vi till det här kommandot i byggprocessen och mappen med modeller till bevakningslistan för att övervaka ändringar, så när en fil släpptes i mappen skapades json-modellen automatiskt.

Vi tog den till och med ett par steg längre och strängde den och konverterade den som en js-fil som kunde läggas till som en modul i requirejs. Så släpp en fil, registrera den i packages.json och modellen hänvisades automatiskt till som ett objekt redo att användas i applikationen utan att behöva ladda den under körning.

Skull 2

Samma setup med shader-filer, en mapp med glsl-filer var lätt att referera till som genvägar i material-modulen.

Inställningspanel och frågesträngar

Att bygga verktyg för att effektivisera arbetsflödet är verkligen viktigt, det vet alla som skapar applikationer och spel. Det kan vara en dold meny, kortkommandon, frågesträngar/djuplänkning, byggprocesser eller något som gör att du testar snabbare eller samarbetar smidigare.

Prova spelet för att se hur det slutliga resultatet ser ut.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *